26 de novembre 2010

World Press Photo 10

Ahir vaig anar a veure una exposició fotogràfica MOLT RECOMANABLE:

Es tracta de la mostra del millor fotoperiodisme internacional de l'any 2009, i la fan al CCCB (Centre de Cultura Contemporània de Barcelona). És una expo itinerant i si la voleu veure, teniu fins al dia 8 de desembre.
La veritat és que les fotografies són ... uf. La majoria força dures. Sobretot totes les que fan referència a conflictes... bé. No us la perdeu (m'ha impactat quasi tant com la FotoPres'09 i les dones cremades per àcid al Paskistan)

Algunes de les fotos exposades han estat censurades als seus països.
En total n'hi ha 170, provinents de la tira de països. Se suposa que és una selecció difícil (s'hi havien enviat més de 10.000!) I cada foto té una història, un context.

La majoria no et deixen indiferent. Sang, mirades, expressions de dolor i pena... esperança... la majoria de fotografies et fan sentir en posició privilegiada per viure en el món que ens ha tocat viure, per no haver de patir guerres... no sé... m'ha deixat tocadeta (últimament veig massa drama!).

També hi ha fotografies on hi apareixen animals... al Google surten moltes. N'hi ha una que m'ha impressionat especialment i és una girafa morta enmig d'un riu sec... una girafa morta de set... tan llarga com és. M'ha fet pena. Però les altres també eh!!! aix. També hi havia una foto de molta gent a l'Àfrica a punt de menjar-se un ELEFANT que havíen caçat en un parc natural (perquè ja pocs animals vius i queden, tots se'ls mengen). Se'l mengen sencer en poques hores i a l'endemà no en queden ni els ossos ja...

I també aquesta...potser son els pares de les tres ovelletes...
Quasi ploro :( ...Per tot plegat.

A sobre al CCCB, a la mateixa hora, hi havia míting del partit aquell xungo de color taronja on el seu màxim representant fa publicitat electoral despullat i només fa que parlar castellà. Sabeu qui vull dir, no? agh!

Ah! important: l'exposició val 4 euros i algo, però els dijous de 20 a 22h és gratis, al igual que el diumenge per la tarda. Val la pena. De veritat que ho dic!

1 comentari:

Soyyoeldani ha dit...

Jo la vaig veure, però em vaig centrar molt en animals, esports i societat (la part Happy). L'altra no me la vaig mirar gaire... era molt heavy...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails